Vi reserverar oss för fel i text, bilder och priser.
Alla priser är exklusive moms.
Normal leveranstid är cirka 1–5 arbetsdagar. Om produkten är slut i lager eller vid stora beställningsvolymer kan leveranstiden ta några dagar extra.
Vi skickar normalt beställningar med DHL som levererar hem till er, mindre försändelser skickas som små paket alternativt brev. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Speditören kontaktar dig innan utleverans för att boka en tid då ni kan ta emot er leverans. Det är därför viktigt att du anger korrekt telefonnummer vid beställning. Bor du i lägenhet behöver du även ange eventuell portkod vid beställning. Detta skriver du under "Ange ett meddelande". Speditören kräver alltid att det finns någon som tar emot godset vi leverans. Vid leverans av större partier såsom ställningar behöves 1–2 personer finnas på plats för att vara behjälpliga vid avlastning. Finns lastmaskin eller annat hjälpmedel att tillgå underlättar det självklart.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till DHL eller till postkontoret och göra en skadeanmälan. Ta inte emot eller hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut eller tar emot din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna samt DHL:s debitering av oss för returfrakten.
Fraktkostnad
Fraktkostnaden är baserad på vilken eller vilka produkter din leverans innehåller. Vårt fraktsystem är indelat i flera nivåer där varje produkt är tilldelad en nivå. Vilken fraktkostnad din beställning landar på ser du i kassan. Beställer du fler produkter med samma fraktnivå är det den kostnaden du betalar. Innehåller ordern fler produkter med olika fraktnivåer betalar du den högsta fraktnivån av det du beställt. Observera att du endast betalar en frakt per beställning.
ÄGANDERÄTT
Alla produkter förblir Stillabs egendom fram till dess att full betalning har erlagts.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Som privatkund har du 14 dagars returrätt enligt konsumentköplagen. Meddela oss inom 14 dagar efter mottagen leverans genom att kontakta vår kundservice på info@stillab.se eller ring 021-480 40 60. (gäller ej vid specialbeställda varor). Godset måste skickas tillbaka i originalförpackning och vara i ursprungligt skick för full kreditering. Om produkten är använd mer än vad som anses tillräckligt och/eller om produkten är skadad förbehåller vi oss rätten att göra en värdeminskning på upp till 100%. Kostnad för returfrakt beräknas alltid av stillab.se och betalas av kund. Vid retur gäller ej fri frakt. Eventuella skador som uppstår vid frakt betalas av kund. Returrätt gäller inte för köp av specialprodukter mot offert. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Betalning
Vi tillämpar 30 dagars kredit enbart för företag och inte för privatpersoner. Som privatperson är du välkommen att använda någon av våra betalningsalternativ nedan. Vi förbehåller oss rätten att tillämpa kreditprövning och ber därför om organisationsnummer vid företagsköp. Faktura mailas efter leverans.
- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26,00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. specialtillverkade varor.
- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Vid ett köp om 10 000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11 458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
- Swish
Att betala med Swish går utmärkt. Vårt nummer är 123 627 1373. Mottagaren är Stillab, Ställningstillbehör Sverige AB.
- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)
Outlösta Paket/Försändelser
Har du beställt och inte tar emot eller hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (14 dagar), så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av varorna. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
Vi tar skyddet av dina personuppgifter på allvar, respekterar din integritet och vill att du ska känna dig trygg med att besöka vår hemsida. Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser.
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Vid tvister som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer.
Du kan även använda den online plattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/consumers/odr/